Gezien de grote sociale en milieu-uitdagingen waarmee onze maatschappij en onze planeet momenteel worden geconfronteerd, zijn we ervan overtuigd dat onze co2 footprint kleiner moet. We erkennen de noodzaak van verandering en willen anderen in onze branche inspireren om actie te ondernemen om voor onze planeet te zorgen. Onze focus ligt op een duurzame, gecertificeerde collectie en samenwerking met Europese merken.
De duurzaamheidsstrategie van Clipper Interall is opgesteld om haar duurzaamheidsdoelstellingen te realiseren. De strategie is gebaseerd op de kernpijlers Producten, Mensen en Planeet, en bevat concrete acties, meetbare doelen en KPI's die voldoen aan de huidige Europese wet- en regelgeving.
Core values:
We zijn ons bewust van onze relatie met onze leefomgeving. Met deze drie pijlers gaan wij de komende jaren vol aan de slag. Zo verduurzamen we de wereld, samen!
Producten die minimale milieu impact hebben, geproduceerd zijn volgens ethische normen en welke voldoen aan de strengste Europese veiligheidsstandaarden heeft Clipper-Interall gedefinieerd in de WoW collectie. Wij hebben ons het doel gesteld dat 80% van ons assortiment in 2030 gekenmerkt wordt door het WoW label.
Clipper Interall en certificeringen
Clipper Interall zet zich in om promotionele producten te leveren met een minimale impact op het milieu, geproduceerd volgens ethische normen en welke voldoen aan de hoogste Europese veiligheidstandaarden. Dit zijn onze duurzaamheidspijlers. De milieu impact van onze producten beperken we door deze te vervaardigen op basis van gerecycled-, biobased-, volledig natuurlijk- of afvalmateriaal met een maximale levensduur.
Geaccrediteerde onafhankelijke derde partijen controleren onze producten op materiaalcompositie, onder welke (arbeids)omstandigheden deze geproduceerd zijn en of deze voldoen aan de hoogste Europese veiligheidsstandaarden. Productdocumentatie stellen wij openbaar beschikbaar om maximale transparantie te garanderen naar onze klanten toe.
Samenwerking met GSES
Bij Clipper Interall staat duurzaamheid centraal in de manier waarop we onze producten inkopen, verpakken en aanbieden. We streven ernaar om onze impact op de natuur zoveel mogelijk te beperken en daar open en eerlijk over te communiceren. Daarom zijn we een samenwerking aangegaan met het Global Sustainable Enterprise System (GSES).
GSES is een overkoepelend, holistisch duurzaamheidsplatform dat is gebaseerd op internationale standaarden en normen. Het biedt een betrouwbare, onafhankelijke methode om de duurzaamheid van producten te meten. Via de GSES Nature Impact Rating maken we de milieu-impact van ons assortiment meetbaar en transparant.
De Nature Impact Rating beoordeelt elk product op drie pijlers:
Door op deze manier te meten en rapporteren, maken we onze voortgang zichtbaar én helpen we jou als klant om bewuster keuzes te maken.
De samenwerking met GSES ondersteunt ons in het realiseren van onze duurzame ambities en draagt stap voor stap, product voor product, bij aan een betere wereld.